Najlepsze Preparaty na Odchudzanie

Najlepsze Preparaty na Odchudzanie

UWAGA! Zalecamy kupowanie zaprezentowanych produktów w dobrych sklepach internetowych. Otrzymujemy informacje, że na serwisach aukcyjnych pojawiły się podrobione produkty.

Dieta kapuściana

Dieta kapuściana nie jest dzisiaj może najmodniejszym sposobem odchudzania. Jest z pewnością jednak metodą wypróbowaną przez wiele osób – także byłego prezydenta Aleksandra Kwaśniewskiego (dlatego zamiennie zwana jest dietą Kwaśniewskiego). Dieta kapuściana to jadłospis, który ugruntował się wśród wielu dietowych propozycji. Znany jest pod innymi nazwami – dieta szwedzka, kalifornijska lub kanadyjska. Przez dziesięć lat jego działanie zdołało sprawdzić naprawdę sporo osób. Dzisiaj nie mamy żadnych wątpliwości dotyczących zalet i wad diety kapuścianej. Wszystkie zostały zebrane w poniższym artykule.

Jak przeprowadzić dietę kapuścianą?

Podstawowym składnikiem menu w diecie kapuścianej jest biała lub włoska kapusta. Warzywo ogólnodostępne i tanie. Nieskomplikowane w przyrządzeniu. Konsekwentnie spożywane w trakcie diety kapuścianej pozwala zrzucić średnio od trzech do sześciu kilogramów. W połączeniu z ruchem pozwala uzyskać naprawdę dobre efekty.

Zupa kapuściana

Dieta kapuściana opiera się na zupie kapuścianej. Z jej przygotowaniem poradzi sobie nawet osoba, która na co dzień nie gotuje. Wystarczy kilka składników: jednak główka kapusty włoskiej lub białej, sześć sztuk posiekanej cebuli, dwie zielone papryki (może być też jedna czerwona i jedna żółta), pęczek selera naciowego, sześć świeżych pomidorów (ewentualnie pomidory z puszki), przyprawy chilli, pieprz i czosnek. Wszystkie składniki należy dokładnie umyć (obrać ze skórki pomidory), pokroić w kostkę i gotować wszystkie do miękkości. Bardzo ważne jest, by do zupy kapuścianej nie dodawać soli.

Zalety diety kapuścianej

Najwięcej atutów diety kapuścianej widzą oczywiście jej zwolennicy. Podkreślają oni, że jadłospis, w którym kluczowe miejsce zawiera kapusta jest zdrowy i obfituje w spore ilości witaminy C. W ten sposób pozwala zrzucić zbędne kilogramy, pozbywając się tłuszczyku oraz wysmuklając sylwetkę. Jako podstawowy atut wymienia się smak. Dieta kapuściana pozwala przetrwać w postanowieniu o zrzuceniu nadmiaru kilogramów ze względu na doskonałe walory smakowe, które dodatkowo są bardzo sycące i walczą z często pojawiającą się chęcią podjadania.

To nie wszystko. Nieskomplikowane menu pozwala na szybkie przyrządzenie zupy kapuścianej, którą wystarczy podgrzać i jest ona gotowa do spożycia. Nie trzeba spędzać wielu godzin na staniu nad garnkiem oraz przyrządzaniu skomplikowanych potraw.

Oprócz tego, że dieta kapuściana bogata jest w witaminę C, która podnosi odporność organizmu, jest również cennym źródłem witaminy A, która ma bezpośrednie przełożenie na wygląd skóry, włosów i paznokci. Dostarcza również witaminy E, która przyspiesza proces gojenia ran oraz chroni tkanki przed niekorzystnym działaniem wolnych rodników.

Sporo entuzjazmu wzbudza także błonnik, którego spore ilości dostarczane w trakcie stosowania kuracji dietą kapuścianą pozwalają oczyścić organizm z toksyn, poprawić trawienie, zapobiec problemom z wypróżnianiem. Wszystko to ma konkretne przełożenie na wygląd skóry i ogólne samopoczucie.

Dieta kapuściana zapewni nam także optymalną ilość innych substancji: fosforu, wspomagającego prawidłowy rozwój kości, zmniejszając ich podatność na łamanie. Przechodząc na nią, nie będziemy także narzekać na braki innych pierwiastków: manganu, potasu, wapnia, sodu, a nawet siarki. Ponadto można cieszyć się zawartością goitryny, która według ostatnich wyników badań, pozytywnie wpływa na funkcjonowanie tarczycy.

Wady diety kapuścianej

Na wiele osób jak płachta na byka może działać monotonia menu. Dieta kapuściana wymusza przez kilka dni jedzenie ciągle na każdy posiłek tego samego. To sprawia, że z utęsknieniem patrzymy na wszystko, co nie jest kapustą i z całych sił zaczynamy dążyć do tego, by zjeść w końcu coś innego. Trudno taką kulinarną monotonię przetrwać. Zwłaszcza jeśli problemem okaże się po kilku dniach całkowity wstręt do kapusty, który zmusi nas do chodzenia z pustym żołądkiem. Pomocne w takiej sytuacji może okazać się włączenie w dietę tabletek na odchudzanie – na przykład Slimette czy African Mango, które dzięki połączeniu kilku cennych składników ograniczają głód i dodają energii do wyzwań, jakie każdego dnia stawia przed nami ograniczony, bardzo restrykcyjny jadłospis.

Diety monoskładnikowe, co by nie pisać o wartościach odżywczych kapusty, nie są zdrowe. Jeden i ciągle ten sam składnik (w towarzystwie pomidora, papryki, selera i cebuli) nie jest w stanie dostarczyć wszystkich cennych substancji. Konsekwencją może być ból głowy, osłabienie, apatia, brak energii. W pewnym stopniu można sobie poradzić ze skutkami ubocznymi, stosując powyżej wspomniane tabletki, jednak na dłuższą metę i one mogą okazać się niewystarczające. Z tego powodu lepiej nie przedłużać w czasie stosowania diety kapuścianej i oprócz kapusty dobrze dodać do menu dodatkowe składniki. Jest to bardzo ważne. Pozwoli to uniknąć takich skutków ubocznych, jak: nieprawidłowe funkcjonowania układu kostnego, anemia, czy zaburzenia rytmu serca.

Wadą diety kapuścianej może być specyficzny smak potrawy z kapusty. Ten dyskomfort można na szczęście w pewnym sensie złagodzić, dodając do posiłków zioła, chili, czosnek i pieprz. Dzięki odpowiedniej proporcji dodatków, zupa może zyskać na smaku, który poprawi nasze wrażenia podczas stosowania restrykcyjnego menu.

Na koniec bez wątpienia największa wada diety kapuścianej – efekt jojo. Po dietach wyjątkowo restrykcyjnych, które zakładają szybkie chudnięcie oraz jedzenie niskokalorycznych potraw, ryzyko pojawienia się efektu jojo jest bardzo wysokie. Trzeba bardzo uważać, by w kilka chwil nie zaprzepaścić swoich starań i bardzo powoli wracać do normalnego sposobu odżywiania. Najlepiej skupić się na jedzeniu wielu warzyw, owoców, piciu sporej ilości wody oraz nie zaprzestawać ćwiczeń.

Dla kogo i jak stosować?

Diety kapuścianej lepiej nie stosować dłużej niż przez siedem dni. Najlepiej potraktować ją jako sposób do zrzucenia kilku zbędnych kilogramów. Raczej nie poleca się jej stosować w przypadku osób cierpiących z powodu znacznej otyłości. Ze względu na bezpieczeństwo lepiej żeby udali się oni do dietetyka i opracowali program utraty zbędnych kilogramów rozłożony w dłuższej perspektywie czasowej.

Dietę kapuścianą powinny stosować osoby zdrowe. Nie zaleca się jej dla nastolatków i osób starszych borykających się z problemami zdrowotnymi. Jeśli zdecydujemy się połączyć jej stosowanie z wykonywaniem ćwiczeń, dobrze zachować umiar. Rzucając się od razu do intensywnych ćwiczeń, możemy przysporzyć sobie więcej szkód niż na tym zyskać.

Zobacz ranking najlepszych preparatów na odchudzanie